Tříměsíční neplánovaná oprava velkého kruhového objezdu u Jednoty, neuralgického bodu kolínské dopravy, konečně skončila. V sobotu 23. září bylo dokončeno "malování" dopravního značení a auta začala bez omezení projíždět všemi pěti větvemi největší křižovatky ve městě.
Připomeňme, že původně měl být provoz v plném rozsahu a natrvalo obnoven už 7. července, kdy byla dokončena od jara trvající postupná oprava povrchu celého průtahu městem. Ta vyvrcholila dvanáctidenní opravou povrchu kruhového objezdu u Jednoty, který byl od pondělí 26. června do pátku 7. července průjezdný jen jako spojnice Polepské ulice a ulice U křižovatky (mířící k Novému mostu přes Labe), zatímco výjezd i sjezd do dalších tří ulic ústících do kruháku byl uzavřen.
Radost z opraveného - a otevřeného - kruhového objezdu ale netrvala dlouho. Už po týdnu začali řidiči na Facebooku upozorňovat na zvlněný povrch vozovky v části kruháku mezi odbočkou k nádraží a k Novému mostu a o dalších několik dnů později už nastoupila na místo stavební firma, která zjišťovala příčinu propadu vozovky.
Výsledek sondáže všechny šokoval - ukázalo se totiž, že po propadu "stropu" podzemního kolektoru, v němž je uložen parovod, kanalizace a optický kabel, vzniklo pod vozovkou pět obřích dutin, z nichž některé byly hluboké 6 metrů a v patnáctimetrovém úseku směrem do Havlíčkovy ulice (k nádraží) navíc úplně chyběla kanalizační stoka, takže odpadní voda tudy zřejmě mnoho let protékala vymletým korytem kolem parovodu a dalších sítí. Celé podzemí tedy muselo být kompletně opraveno - instalován musel být nový úsek kanalizace včetně kovové chráničky a všechny vodou vymleté podzemní dutiny byly zasypány a zhutněny.
Průjezdnost kruhákem byla po dobu opravy podobná režimu na přelomu června a července. I tentokrát byl kruhový objezd obousměrně průjezdný jen jako spojnice ulic Polepská a U Křižovatky a navíc bylo možné třemi z pěti větví křižovatky částečně projíždět vždy do sousední větve. Část uzavírky se naštěstí odehrála o prázdninách, v září se ale ve špičkách samozřejmě tvořily kolony.
Rozsah prací v podzemí byl takový, že podle harmonogramu prací včetně nutných hutnících zkoušek nešlo vše stihnout dříve než do poloviny září a následně bylo nutné ještě položit v té části kruhového objezdu, pod níž se pracovalo, kompletně nový povrch. Původní pesimistické odhady uváděly, že průjezd kruhovým objezdem bude radikálně omezen po celý srpen a září, nakonec se ale práce podařilo stihnout o týden dříve.