Evropský unikát zatím stát v Kolíně nebude. Železniční zvedací most, který měl umožnit proplout lodím s nákladem vysokým až 7 metrů, bude zastaven před posledním krokem. Stavitelé se spokojili s řešením, které most jenom zvyšuje ze současných 4,5 metru o 70 centimetrů. Státní investor, Ředitelství vodních cest, konečnou fázi odkládá, protože není potřeba. Nedávno rekonstruované mosty v Nymburce a Poděbradech připouštějí přepravu nákladů také jen do výše 5,2 metru. Bez dostavby děčínských jezů přitom není možné labskou vodní cestu významným způsobem využívat. Přesto kolínská rekonstrukce o evropský primát zřejmě nepřijde, protože spolyká neuvěřitelnou částku. Cena 1,3 miliardy korun přesahuje třináctkrát nejdražší rekonstrukci posledních let, kterou je zvýšení nymburského železničního mostu o 80 centimetrů. Ředitelství vodních cest uvádí, že se investice neomezila na obnovu mostu. Viamont také modernizoval 2,9 kilometru železničních tratí, aby dosáhly kvality koridoru. Přes most tak bude možné jezdit místo současných čtyřiceti kilometrů v hodině o deset kilometrů rychleji. Zprávu včera přinesl internetový deník Aktuálně.cz. meč