Jak napsal webový deník IDnes, Nejvyšší kontrolní úřad zjistil, že z peněz, které byly určeny na modernizaci vodních cest a přístavů, se v Kolíně opravil železniční most a nádraží. Finance přitom měly jít na rozvoj vodní dopravy a zvýšení jejího podílu na nákladní dopravě, který je zatím minimální. "Z prostředků na rozvoj vodní dopravy tak byla zaplacena například kompletní rekonstrukce dvou nástupišť na nádraží v Kolíně - a to včetně nového zastřešení, osvětlení, informačního systému či výměny nákladního výtahu," popsala IDnes mluvčí Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) Olga Málková. Doplnila, že při zadávání některých stavebních prací navíc Ředitelství vodních cest porušilo zákon o veřejných zakázkách. "Jak uvádí NKÚ, prodražení rekonstrukce mostu v Kolíně způsobily investice do železniční infrastruktury. Jenže i tyto investice byly potřebné a stát se je chystal realizovat (například rekonstrukce nástupišť a kolejí na nádraží). Žádné prostředky se neztratily a železniční trať se výrazně zkvalitnila, pouze byly investovány z jiné položky resortu dopravy," reagoval na zprávu kontrolorů tiskový mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. meč