Radnice se v poslední době potýká s téměř každodenními stížnostmi od cestujících na provoz městské autobusové autobusové dopravy, kterou v Kolíně zajišťuje společnost Arriva Východní Čechy, a.s. Situace vyústila v osobní setkání zástupců města Kolína s ředitelem společnosti Arriva inženýrem Jindřichem Poláčkem. Výstup z celé diskuze nepřináší žádné převratné změny, nicméně některé dílčí změny ku prospěchu jsou. „Společnost Arriva bude v Kolíně, dle stávající smlouvy, fungovat ještě 13 měsíců. Všechny podněty a stížnosti od občanů se snažíme s poskytovatelem řešit průběžně přes e- maily či telefony. Pan ředitel mě ujistil, že na Kolínsku již dochází k personálním změnám. Zásadním způsobem by měla do provozu zasáhnout volba nového dispečera výlučně pro Kolín, který bude fungovat v terénu a vzniklé potíže řešit. Nicméně jsem si jist, že některé problémy budou více či méně přetrvávat, protože se často jedná o absolutně lidské selhání – příkladem je vyřizování si telefonátů řidiče bez handsfree za jízdy, nepravidelné příjezdy k zastávkám, odmítnutí přepravy skupiny žáků základní školy a jiné. Od nového provozovatele si slibujeme, že nedojde pouze k výměně autobusů, ale vyřeší se i otázka lidského přístupu a profesionality. Já tomu říkám takový lidský standard, který tady bohužel teď nefunguje,“ uvedl nový místostarosta Michal Najbrt. Přihlášky do výběrového řízení na nového provozovatele se uzavírají v lednu příštího roku. Smluvní vztah mezi poskytovatelem dopravy a městem bude na možná úskalí ze současné praxe pamatovat a v případě nutnosti je bude možné penalizovat.